Sotsiaalpedagoogi töö eesmärgiks on õpilaste sotsiaalse tegevusvõime ja toimetuleku toetamine.
Peamised tööülesanded:
- kohanemis-, käitumis- ja õpiprobleemidega tegelemine;
- koolikohustuse eiramise, kiusamise, vägivallajuhtumite ning suhtekonfliktide lahendamine;
- sotsiaalsete oskuste õpetamine;
- koostöö lapsevanemate, psühholoogi, logopeedi, klassijuhatajate, aineõpetajate ning kooli juhtkonnaga laste abistamisel ja suunamisel;
- koostöö lastekaitse-, sotsiaalhoolekande- ja korrakaitsesüsteemidega.
Eripedagoogi töö eesmärgiks koolis on hariduslike erivajadustega õpilaste arengutaseme väljaselgitamine ja nende õpilaste õppe ning arengu toetamine.
Koolis töötava eripedagoogi tööülesanneteks on:
- eripedagoogilist abi vajavate õpilaste väljaselgitamine koostöös kooli tugisüsteemi spetsialistide ja õpetajatega;
- aineõpetajatele ja lapsevanematele tagasiside andmine õpilase arengu kohta ning vajadusel õpilaste, lapsevanemate ja kolleegide nõustamine koolis;
- vähemalt kord õppeaastas õpilasele rakendatud tugimeetme tulemuslikkuse hindamine (tulemuste dokumenteerimine õpilase individuaalse arengu jälgimise kaardil), muudatusettepanekute tegemine, vajadusel täiendavate uuringute või nõustamise soovitamine kooliväliste spetsialistide juures;
- Õpiabirühma- või individuaaltundide ettevalmistamine ja läbiviimine õppeasutuses.
Õpiabi eesmärk on toetada õpilase arengut võimaldamaks tal saavutada põhikooli riikliku õppekava nõuetele vastavaid õpitulemusi.
Õpiabitundides viiakse läbi järgmisi tegevusi:
1) kinnistatakse ainealaseid teadmisi;
2) arendatakse kognitiivseid oskusi;
3) kujundatakse ja arendatakse eripedagoogiliste võtete abil õpioskusi ja õpivilumusi.
Koolipsühholoogi töö eesmärk on laste, lastevanemate, õpetajate ja vajadusel kooli juhtkonna nõustamine, toetamine ja abistamine.
Psühholoogi tööülesanneteks on:
- õpilaste esialgne hindamine õpiraskuste põhjuste välja selgitamiseks – testimine, intervjueerimine ja vaatlemine;
- erivajaduste väljaselgitamine;
- vajalike meetmete ja lahenduste väljatöötamine koostöös teiste spetsialistidega;
- õpilase toetamine vaimse tervise probleemide puhul;
- õpilaste toetamine erinevate murede ja suhteprobleemide korral;
- koolikiusamise ohvrite ja kiusajate nõustamine:
- õpilaste toetamine valikute ja otsuste tegemisel (kooli- ja kutsevalik).