Viljandi Kaare kooli 2024/25. õppeaasta sihiseaded
2024/25. õppeaasta üldeesmärk: Loen ja väärtustan RAAMATUT
Pearõhk kultuuri- ja väärtuspädevusel – tähtsal kohal inimeste vahelised suhted, seotus teiste inimestega, ühiskonnaga, loodusega, eesti kultuuripärandiga, kultuurisündmustega. Väärtustame loomingut, kujundame ilumeelt, peame oluliseks tähtsaid väärtusi.
Eesmärgi jõudmiseni aitavad tegevused:
· Ühiselt eesmärgistatud ja kavandatud klassijuhatajatunnid
· KiVa, LKK, VEPA partnerluse kasutamine
· Traditsioonide hoidmine
· Ühisüritused, projektid
· Kohtumised erinevate elualade esindajatega
· Õppekäigud
· Raamatute lugemine
· Teemapäevad
· Ühisüritused vanematega
· Käitumisreeglite ühine mõistmine - sidumine raamatutega
· Õpilaspäeviku kujundamine
· Aja planeerimise oskuse arendamine
· Digipädevuse arendamine kõigis eluvaldkondades
Hoiame ja tähtsustame meie kooli põhiväärtusi:
KOOLIRÕÕM- tuleme kooli heas tujus ja oleme valmis õppima. Meil on koolis head suhted.
AVATUS- oleme uudishimulikud ja valmis koostööks ja uuendusteks.
ARENG- õpime, loome ja täiendame oma teadmisi järjepidevalt.
RAHUMEELSUS- hoolime, toetame ja oleme üksteise jaoks olemas. Oleme mõistavad ja lahked.
EDUELAMUS- märkame ja tunnustame ka väikest edasiminekut
Meeskonna väljakutsed õppeaastaks:
· Omavahelise koostöö ja töökorralduse jätkuv parendamine. Õppekavade uuendamine. Koostöötundide varane ja sisukas planeerimine. Paindlikkus. Laiendatud juhtkonna jätkamine. Õpilaste individuaalne dokumentatsioon. Töökavad. Tähtaegadest kinni pidamine. Infovahetus selgemaks, konstruktiivsemaks. Kodulehe arendamine.
· Motivatsiooni hoidmine, tunnustamine, tegevused meeskonnatunde tugevdamiseks ja hoidmiseks. Vaimse tervise hoidmine. Mentorlusega jätkamine.
· Hea koostöö saavutamine ja selle jätkamine lapsevanematega. Perevestlused, vanemate koosolekud. Tugimeeskonna kompetentside arukas rakendamine. Kooli positiivse kuvandi suurendamine ja levitamine.
· Õpikeskkonna parendamine. Laste puhkealade edasi arendamine, ruumide seinad kõnelema, miniremondid. Haridustehnoloogi minutitega jätkamine, uute it-vahendite kasutuselevõtmine, koolitused. Stuudiumi kalendri õigeaegne täitmine. Olemasoleva ressursi mõistlik ja tõhus kasutamine.
· Õppetegevus mitmekesiseks. Klassijuhatajatunnid, KiVa, väärtuskasvatus, käitumisõpetus, traditsioonide hoidmine. Projektinädal. Huvitegevuse jätkamine, õues õppimine, kultuuriüritused ja õppekäigud õpilastele, liikumispausid ja õuevahetunnid. Sotsiaalsete oskuste õpetamine ja arendamine, lugemisoskuse jätkuv arendamine, raamatute ja lugemise väärtustamine. Eelkutseõpe, karjääriõpe. VEPA, LKK ja KiVa sidumine igapäevase õppetööga.
Ootused kodudele laste igapäevaelu korraldamisel ja toetamisel
· Kindel päevakava
· Kodu ja kooli reeglite ühtsus
· Õige toitumine
· Piisav liikumine
· Piiseva une- ja puhkeaeg
· Ühine kvaliteetaeg
· Kiire ja selge infovahetus, otsesuhtlus kooliga
Huviringid 2024/25 õppeaastal: Huviringid alustavad tegevust hiljemalt oktoobri algul. (küsimärgiga tähistatud ringide toimumine sõltub juhendaja leidmisest, veel lahtine)
· Nutiring?
· Viburing
· Üldfüüsiline treening
· Poistekoor
· Kunstiring
· Tantsuring?
· Võimlemine
· Kokandusring?
· Loodusring?
Meie sihiseadeid ja eesmärgistatud tegevusi toetavad projektid ja partnerid:
KiVA - Kiusamisvaba Kool
Eestvedaja: Hille Tammsaar
Eesmärk: Meie koolis ei ole kiusamine lubatud ega aktsepteeritud. Tegutseme kõik koos selle nimel, et kiusamist ära hoida ja tekkivaid juhtumeid tõhusalt lahendada.
Peamised tegevused:
· KiVa tegevused klassijuhatajatundides
· Kiusamisjuhtumitega tegelemine vastavalt KIVA-süsteemile
· Miniõpikud lastevanematele
· KIVA- sõnumite jagamine erinevatele osapooltele.
Alustavat Õpetajat Toetav Kool
Eestvedaja: Epp Kongas
Eesmärk: Toetada alustava õpetaja edukat sulandumist õpetajatöösse, toetada kooli tulnud uute pedagoogide sulandumist meeskonda, õpetaja toetamine.
Peamised tegevused:
· Mentor alustavale õpetajale.
Liikuma Kutsuv Kool
Eestvedaja: Mariann Õmblus
Eesmärk: et iga koolipäev pakuks liikumisrõõmu nii õpilastele kui õpetajatele.
Peamised tegevused:
· vähendada järjestikust istumist ainetundides
· lisada liikumist vahetundidesse
· toetada aktiivsemat kooliteed
· saada koolimaja ja kooliõu liikuma kutsuvaks
· luua koolipäeva ülesehituses võimalused liikumiseks
VEPA ehk Veel Paremini
Eestvedaja: Krista Hansson
Eesmärk: VEPA on rahvusvaheliselt tunnustatud ja tõenduspõhine ennetustegevus, mis vähendab noorte riskikäitumist ja mõjutab positiivselt laste elukäiku. VEPA arendab mängulisel viisil õpilaste eneseregulatsiooni ja sotsiaalseid oskusi. VEPA loob klassis hooliva ja toetava õpikeskkonna, on lahe mäng, mis toob kooliellu rõõmu ja rahulolu.
Tegevused: õpetajate osalemine VEPA koolitustel, VEPA metoodika rakendamine
TORE ehk tugiõpilaste oma ring Eestis.
Eestvedajad: Marge Altsaar, Agnes Mein-Korv.
Eesmärk: tugiõpilaste liikumise põhimõtete teadvustamine, arendamine ja toetamine. Tugiõpilaste, nende juhendajate koolitamine, temaatiliste sündmuste korraldamine. Õpilaste sotsiaalsete oskuste tugevdamine.
Tegevused: juhendajate ja õpilaste koolitamine.
Trimestrid 1. september – 29. november
2. detsember – 14. märts
17. märts – 9. juuni
Vaheajad ja olulised tähtpäevad 2024/25. õppeaastal
· OKTOOBRIVAHEAEG 21.-27.10.
· JÕULUVAHEAEG 21.12 - 5.01
· VEEBRUARIVAHEAEG 24.02 - 2.03
· APRILLIVAHEAEG 14. - 20.04
Õppeaasta lõpuaktus 1.-8. klassidel esmaspäeval, 9. juunil 2025. aastal kell 10.00
9. klasside lõpukell reedel, 30. mail kell 10.00
9. klasside lõpuaktus neljapäeval, 12. juunil 2025. aastal kell 15.0
2024/25. õppeaasta üldeesmärk: Loen ja väärtustan RAAMATUT
Pearõhk kultuuri- ja väärtuspädevusel – tähtsal kohal inimeste vahelised suhted, seotus teiste inimestega, ühiskonnaga, loodusega, eesti kultuuripärandiga, kultuurisündmustega. Väärtustame loomingut, kujundame ilumeelt, peame oluliseks tähtsaid väärtusi.
Eesmärgi jõudmiseni aitavad tegevused:
· Ühiselt eesmärgistatud ja kavandatud klassijuhatajatunnid
· KiVa, LKK, VEPA partnerluse kasutamine
· Traditsioonide hoidmine
· Ühisüritused, projektid
· Kohtumised erinevate elualade esindajatega
· Õppekäigud
· Raamatute lugemine
· Teemapäevad
· Ühisüritused vanematega
· Käitumisreeglite ühine mõistmine - sidumine raamatutega
· Õpilaspäeviku kujundamine
· Aja planeerimise oskuse arendamine
· Digipädevuse arendamine kõigis eluvaldkondades
Hoiame ja tähtsustame meie kooli põhiväärtusi:
KOOLIRÕÕM- tuleme kooli heas tujus ja oleme valmis õppima. Meil on koolis head suhted.
AVATUS- oleme uudishimulikud ja valmis koostööks ja uuendusteks.
ARENG- õpime, loome ja täiendame oma teadmisi järjepidevalt.
RAHUMEELSUS- hoolime, toetame ja oleme üksteise jaoks olemas. Oleme mõistavad ja lahked.
EDUELAMUS- märkame ja tunnustame ka väikest edasiminekut
Meeskonna väljakutsed õppeaastaks:
· Omavahelise koostöö ja töökorralduse jätkuv parendamine. Õppekavade uuendamine. Koostöötundide varane ja sisukas planeerimine. Paindlikkus. Laiendatud juhtkonna jätkamine. Õpilaste individuaalne dokumentatsioon. Töökavad. Tähtaegadest kinni pidamine. Infovahetus selgemaks, konstruktiivsemaks. Kodulehe arendamine.
· Motivatsiooni hoidmine, tunnustamine, tegevused meeskonnatunde tugevdamiseks ja hoidmiseks. Vaimse tervise hoidmine. Mentorlusega jätkamine.
· Hea koostöö saavutamine ja selle jätkamine lapsevanematega. Perevestlused, vanemate koosolekud. Tugimeeskonna kompetentside arukas rakendamine. Kooli positiivse kuvandi suurendamine ja levitamine.
· Õpikeskkonna parendamine. Laste puhkealade edasi arendamine, ruumide seinad kõnelema, miniremondid. Haridustehnoloogi minutitega jätkamine, uute it-vahendite kasutuselevõtmine, koolitused. Stuudiumi kalendri õigeaegne täitmine. Olemasoleva ressursi mõistlik ja tõhus kasutamine.
· Õppetegevus mitmekesiseks. Klassijuhatajatunnid, KiVa, väärtuskasvatus, käitumisõpetus, traditsioonide hoidmine. Projektinädal. Huvitegevuse jätkamine, õues õppimine, kultuuriüritused ja õppekäigud õpilastele, liikumispausid ja õuevahetunnid. Sotsiaalsete oskuste õpetamine ja arendamine, lugemisoskuse jätkuv arendamine, raamatute ja lugemise väärtustamine. Eelkutseõpe, karjääriõpe. VEPA, LKK ja KiVa sidumine igapäevase õppetööga.
Ootused kodudele laste igapäevaelu korraldamisel ja toetamisel
· Kindel päevakava
· Kodu ja kooli reeglite ühtsus
· Õige toitumine
· Piisav liikumine
· Piiseva une- ja puhkeaeg
· Ühine kvaliteetaeg
· Kiire ja selge infovahetus, otsesuhtlus kooliga
Huviringid 2024/25 õppeaastal: Huviringid alustavad tegevust hiljemalt oktoobri algul. (küsimärgiga tähistatud ringide toimumine sõltub juhendaja leidmisest, veel lahtine)
· Nutiring?
· Viburing
· Üldfüüsiline treening
· Poistekoor
· Kunstiring
· Tantsuring?
· Võimlemine
· Kokandusring?
· Loodusring?
Meie sihiseadeid ja eesmärgistatud tegevusi toetavad projektid ja partnerid:
KiVA - Kiusamisvaba Kool
Eestvedaja: Hille Tammsaar
Eesmärk: Meie koolis ei ole kiusamine lubatud ega aktsepteeritud. Tegutseme kõik koos selle nimel, et kiusamist ära hoida ja tekkivaid juhtumeid tõhusalt lahendada.
Peamised tegevused:
· KiVa tegevused klassijuhatajatundides
· Kiusamisjuhtumitega tegelemine vastavalt KIVA-süsteemile
· Miniõpikud lastevanematele
· KIVA- sõnumite jagamine erinevatele osapooltele.
Alustavat Õpetajat Toetav Kool
Eestvedaja: Epp Kongas
Eesmärk: Toetada alustava õpetaja edukat sulandumist õpetajatöösse, toetada kooli tulnud uute pedagoogide sulandumist meeskonda, õpetaja toetamine.
Peamised tegevused:
· Mentor alustavale õpetajale.
Liikuma Kutsuv Kool
Eestvedaja: Mariann Õmblus
Eesmärk: et iga koolipäev pakuks liikumisrõõmu nii õpilastele kui õpetajatele.
Peamised tegevused:
· vähendada järjestikust istumist ainetundides
· lisada liikumist vahetundidesse
· toetada aktiivsemat kooliteed
· saada koolimaja ja kooliõu liikuma kutsuvaks
· luua koolipäeva ülesehituses võimalused liikumiseks
VEPA ehk Veel Paremini
Eestvedaja: Krista Hansson
Eesmärk: VEPA on rahvusvaheliselt tunnustatud ja tõenduspõhine ennetustegevus, mis vähendab noorte riskikäitumist ja mõjutab positiivselt laste elukäiku. VEPA arendab mängulisel viisil õpilaste eneseregulatsiooni ja sotsiaalseid oskusi. VEPA loob klassis hooliva ja toetava õpikeskkonna, on lahe mäng, mis toob kooliellu rõõmu ja rahulolu.
Tegevused: õpetajate osalemine VEPA koolitustel, VEPA metoodika rakendamine
TORE ehk tugiõpilaste oma ring Eestis.
Eestvedajad: Marge Altsaar, Agnes Mein-Korv.
Eesmärk: tugiõpilaste liikumise põhimõtete teadvustamine, arendamine ja toetamine. Tugiõpilaste, nende juhendajate koolitamine, temaatiliste sündmuste korraldamine. Õpilaste sotsiaalsete oskuste tugevdamine.
Tegevused: juhendajate ja õpilaste koolitamine.
Trimestrid 1. september – 29. november
2. detsember – 14. märts
17. märts – 9. juuni
Vaheajad ja olulised tähtpäevad 2024/25. õppeaastal
· OKTOOBRIVAHEAEG 21.-27.10.
· JÕULUVAHEAEG 21.12 - 5.01
· VEEBRUARIVAHEAEG 24.02 - 2.03
· APRILLIVAHEAEG 14. - 20.04
Õppeaasta lõpuaktus 1.-8. klassidel esmaspäeval, 9. juunil 2025. aastal kell 10.00
9. klasside lõpukell reedel, 30. mail kell 10.00
9. klasside lõpuaktus neljapäeval, 12. juunil 2025. aastal kell 15.0